Synteza:
|
Prowadzi zajęcia dla dzieci i dorosłych zdrowych i chorych oraz niepełnosprawnych w przedszkolach, szkołach specjalnych, szpitalach i ośrodkach opieki z udziałem odpowiednio przygotowanego psa w celu poprawy w fizycznym, społecznym, emocjonalnym i poznawczym ich funkcjonowaniu, podnoszenia jakości życia, przeciwdziałania powstaniu przewlekłego stanu chorobowego lub trwałego kalectwa.
|
Zadania zawodowe:
|
planowanie, zgodnie z zaleceniami specjalisty (lekarza, rehabilitanta, pedagoga, psychologa itp.) indywidualnych i grupowych zajęć z udziałem psa;specjalistyczne szkolenie psa do realizacji zaplanowanych zajęć;prowadzenie spotkań jednorazowych lun zajęć cyklicznych zajęć z psem, które mają na celu stworzenie pozytywnego kontaktu pomiędzy uczestnikami a psem - w trakcie spontanicznej, radosnej zabawy (ukierunkowanej przez prowadzącego) uczestnicy przyzwyczajają się do kontaktu z psem, głaszczą go, wydają polecenia itp.;prowadzenie zajęć edukacyjnych przy zastosowaniu określonych metod i technik kynoterapeutycznych (pies jako „pomoc naukowa”) usprawniających sferę intelektualną i poznawczą, oraz motywującą do nauki;prowadzenie zajęć rehabilitacyjnych przy zastosowaniu określonych metod i technik kynoterapeutycznych (zabawy z psem) osób niepełnosprawnych o różnym stopniu i typie niepełnosprawności (m. in. autyzm, porażenie mózgowe) oraz osób chorych, samotnych i starszych;prowadzenie obserwacji reakcji organizmu osoby niepełnosprawnej na kynoterapię i przekazywanie jej wyników osobie kierującej terapią;współdziałanie z zespołem prowadzącym rehabilitację (np. konsultowanie z lekarzem przebiegu i wyników terapii);zachowanie tajemnicy w zakresie rozpoznawania i metod leczenia;prowadzenie dokumentacji terapii;selekcja i szkolenie psów do terapii (pies społeczny, przewidywalny, reprezentujący rozumne posłuszeństwo) do udziału w kynoterapii.
|