Nazwa:
|
Specjalista do spraw marketingu i handlu
|
Kod:
|
243106
|
Synteza:
|
Odpowiada za identyfikowanie potencjalnych odbiorców produktu i docelowego rynku produktu; prowadzi badania i gromadzi informacje rynkowe; planuje i wdraża strategie i metody promocji; zajmuje się organizowaniem i doskonaleniem procesu sprzedaży.
|
Zadania zawodowe:
|
opracowanie propozycji i nadzorowanie realizacji strategii i planów marketingowych;rozpoznawanie i analizowanie potrzeb klientów oraz ustalanie ich hierarchii;analizowanie czynników wywierających znaczący wpływ na poziom sprzedaży i prognozowanie popytu rynkowego na produkty i usługi;sporządzanie raportów i sprawozdań z zakresu działalności marketingowej oraz statystyk sprzedażowych;przygotowanie budżetu promocji konsumenckich i handlowych;konstruowanie narzędzi promocji danego produktu;nawiązywanie bezpośrednich kontaktów i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami biznesowymi, w tym także negocjowanie warunków współpracy;kształtowanie działań usprawniających obsługę klientów;koordynowanie procesów sprzedażowych, w tym także planowanie i nadzorowanie podejmowanych działań marketingowych;koordynowanie zleceń produkcyjnych;przygotowanie ofert handlowych;budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez udział w wydarzeniach branżowych tj. konferencje, targi, itp.
|
Dodatkowe zadania zawodowe:
|
fakturowanie;śledzenie zmian w przepisach prawnych regulujących sprzedaż produktów i usług.
|