Powiatowy Urząd Pracy w Grójcu informuje, że w celu uzyskania informacji starosty na temat możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych podmiotu powierzającego wykonanie pracy cudzoziemcowi w oparciu o rejestry bezrobotnych i poszukujących pracy, wnioski przyjmowane są za pośrednictwem portalu praca.gov.pl.
Z portalu praca.gov.pl można korzystać nie posiadając kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego platformy ePUAP, należy wówczas założyć konto niezweryfikowane.
Logowanie w systemie będzie możliwe dopiero po weryfikacji konta przez pracownika urzędu. W celu weryfikacji konta należy osobiście zgłosić się do urzędu. W przypadku braku podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego platformy ePUAP, należy wydrukować i podpisać wygenerowany dokument, a następnie złożyć osobiście, bądź za pośrednictwem pełnomocnika w siedzibie urzędu.
W przypadku, gdy oferta została wypełniona niekompletnie, bądź wymaga wyjaśnień, Urząd Pracy kontaktuje się z pracodawcą w celu uzupełnienia braków lub naniesienia korekt. Okres realizacji oferty pracy liczony jest od dnia uzupełniania wskazanych braków. W przypadku braku odpowiedzi Urząd Pracy pozostawia ofertę bez rozpatrzenia.
Ponadto od 1 lipca 2018 r. obowiązuje Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 czerwca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia przypadków, w których zezwolenie na pracę cudzoziemca jest wydawane bez względu na szczegółowe warunki wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemców (Dz.U. z 2018 r. poz. 1264) zawierające wykaz zawodów, w przypadku których wojewoda wydaje zezwolenie na pracę bez konieczności uzyskania informacji starosty.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 48 664 80 49 wew. 85 lub 48 664 80 62.