Wyszukiwarka opisów zawodów
Nazwa: | Pracownik do spraw osobowych |
---|---|
Kod: | 441501 |
Synteza: |
Pracownik do spraw osobowych wykonuje prace związane z obsługą kadrową pracowników.
Pracownik do spraw osobowych jest zawodem o charakterze biurowym i usługowym. Do jego głównych zadań należy prowadzenie dokumentacji osobowej pracowników, przygotowywanie umów o pracę, umów cywilnoprawnych oraz wszelkich dokumentów związanych z rekrutacją i zwolnieniem pracowników oraz gromadzenie w aktach osobowych informacji na temat pracowników. Do obowiązków pracownika do spraw osobowych należy dokumentowanie: szkoleń BHP i innych odbywanych przez pracowników, ewidencjonowanie czasu pracy, urlopów, prowadzenie spraw ZUS w zakresie rejestrowania i wyrejestrowania pracownika. Pracownik do spraw osobowych aktualizuje dane personalne oraz archiwizuje je i zabezpiecza dokumentację w sposób uniemożliwiający wgląd osób postronnych, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
|
Zadania zawodowe: |
Osoba zatrudniona na stanowisku pracownika do spraw osobowych powinna posiadać wykształcenie średnie o kierunku administracyjnym, ekonomicznym lub ogólnym oraz dyplom lub certyfikat potwierdzający ukończenie szkoleń specjalistycznych. Pracodawcy preferują wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia z zakresu administracji, prawa, zarządzania zasobami ludzkimi czy polityki społecznej. Kompetencje potrzebne do wykonywania zawodu można uzyskać poprzez szkolenie na stanowisku pracy oraz zdobywanie doświadczenia w trakcie pracy.
|
Dodatkowe zadania zawodowe: | . |