Nabór do projektu pilotażowego „Skrócony czas pracy – to się dzieje” - Powiatowy Urząd Pracy w Grójcu

Nabór do projektu pilotażowego „Skrócony czas pracy – to się dzieje”

Powiatowy Urząd Pracy w Grójcu informuje pracodawców z terenu powiatu grójeckiego o ogłoszeniu naboru do pilotażowego projektu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pn. „Skrócony czas pracy – to się dzieje”.

Cel projektu

Celem projektu jest wypracowanie i przetestowanie modeli skróconego czasu pracy oraz ocena ich wpływu na:

  • poziom zatrudnienia,
  • produktywność,
  • zdrowie pracowników,
  • organizację pracy,
  • możliwość godzenia życia zawodowego z prywatnym.

Kto może wziąć udział?

Do udziału w projekcie mogą zgłaszać się pracodawcy – zarówno z sektora prywatnego, jak i publicznego – spełniający określone kryteria.

Najważniejsze założenia:

  • Maksymalna wartość wsparcia: 1 000 000 zł
  • Maksymalny koszt w przeliczeniu na jednego pracownika objętego pilotażem: 20 000 zł
  • Termin składania wniosków: od 14 sierpnia 2025 r. do 15 września 2025 r.
  • Publikacja listy projektów rekomendowanych: do 15 października 2025 r.

Warunki udziału:

  • Działalność prowadzona minimum 12 miesięcy przed złożeniem wniosku
  • Co najmniej 75% pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę (lub równoważnej formy)
  • Objęcie projektem minimum 50% pracowników na różnych stanowiskach
  • Utrzymanie zatrudnienia na poziomie nie niższym niż 90% stanu początkowego
  • Brak pogorszenia warunków pracy i płacy uczestników projektu
  • Utrzymanie wynagrodzeń pracowników objętych pilotażem na poziomie co najmniej obowiązującym w dniu rozpoczęcia realizacji projektu

Dokumenty wymagane przy składaniu wniosku:

  • Wniosek o przyznanie środków z rezerwy Funduszu Pracy (składany elektronicznie przez generator MRPiPS)
  • Opis projektu pilotażowego (cele, uzasadnienie, założenia, rezultaty, mierniki)
  • Dodatkowe oświadczenia zgodne z regulaminem naboru

Więcej informacji oraz wzory dokumentów dostępne są na stronie MRPiPS:

https://www.gov.pl/web/rodzina/skrocony-czas-pracy--to-sie-dzieje-pracodawco-dowiedz-sie-wiecej-o-pilotazu

Obraz zawierający tekst - Pilotaż skróconego czasu pracy

 

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Grójcu

ul. Laskowa 4a, 05-600 Grójec,
woj. mazowieckie
NIP: 7971670296; REGON: 671984086
 

telefon: +48 48 685 01 30
   
e-mail: praca@grojec.praca.gov.pl

Szczegółowy wykaz telefonów
 

Godziny pracy Urzędu: Poniedziałek - Piątek 7.30 – 15.30
Godziny obsługi klientów Urzędu: Poniedziałek - Piątek  8.00 – 15.00

Obsługa dot. zatrudniania cudzoziemców