Powiatowy Urząd Pracy w Grójcu ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinasowania na podjęcie działalności gospodarczej dla osób bezrobotnych. O dofinansowanie mogą ubiegać się osoby bezrobotne zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Grójcu spełniające poniższe kryteria.
Wnioskodawcy ubiegający się o środki na podjęcie działalności gospodarczej na dzień złożenia wniosku powinny posiadać:
- Opracowany Indywidualny Plan Działania (IPD), w ramach którego udzielona pomoc jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości bezrobotnego z uwzględnieniem jego wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz możliwości podjęcia pracy lub działalności gospodarczej,
- Kwalifikacje zawodowe udokumentowane dyplomem, świadectwem lub innym dokumentem uprawniającym do samodzielnego prowadzenia wnioskowanej działalności lub doświadczenie zawodowe uzyskane w trakcie zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej lub prowadzenia działalności gospodarczej przez co najmniej 6 miesięcy, związane z planowanym rodzajem przedsięwzięcia z wyjątkiem profilu działalności, do którego kwalifikacje nie są wymagane.
- W przypadku wnioskowania o działalność gospodarczą, do której nie są wymagane kwalifikacje zawodowe a bezrobotny nie posiada doświadczenia zawodowego zostanie przeprowadzony test badający predyspozycje bezrobotnego do prowadzenia wnioskowanej działalności gospodarczej.
Przed wypełnieniem wniosku należy zapoznać się z Procedurą udzielania z Funduszu Pracy i Europejskiego Funduszu Społecznego Plus środków na podjęcie działalności gospodarczej obowiązującą w Powiatowym Urzędzie Pracy w Grójcu.
Maksymalna wysokość dofinasowania na podjęcie działalności gospodarczej nie może przekroczyć 6 – krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia.
WNIOSEK NALEŻY WYPEŁNIĆ ELEKTRONICZNIE.
Kompletne i poprawnie wypełnione wnioski o udzielenie dofinasowanie wraz z załącznikami należy składać:
- w Kancelarii Urzędu Pracy, w godz. 7.30-15.30, lub
- za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: 05-600 Grójec, ul. Laskowa 4a, lub
- elektronicznie przez portal praca.gov.pl lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą (ePUAP: /PUPGrojec14060/SkrytkaESP lub e-Doręczenia: AE:PL-80318-88683-JAWIE-27)*.
- w dniach od 25.08.2025 r. do dnia 28.08.2025 r. do godz. 15.30.
W przypadku złożenia wniosku w formie elektronicznej, wniosek oraz załączniki do wniosku muszą posiadać:
- Bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub
- Podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
Ważne!
Pracownik Powiatowego Urzędu Pracy może objaśnić sposób wypełnienia wniosku, nie może natomiast wypełniać go za wnioskodawcę. Nie ma również możliwości wypełniania wniosku wspólnie z wnioskodawcą oraz sprawdzania jego poprawności.
Wniosek wraz z załącznikami dostępny poniżej.
W PRZYPADKU WYCZERPANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH PRZEZNACZONYCH NA PRZEDMIOTOWE ZADANIE URZĄD ZASTRZEGA SOBIE MOŻLIWOŚĆ WCZEŚNIEJSZEGO ZAMKNIĘCIA NABORU WNIOSKÓW.
Szczegółowe informacje można uzyskać w pok. 207 lub pod nr tel. (48) 685-01-55, (48) 685-01-30